El Palma International Boat Show supera per primera vegada els tres-cents expositors gràcies a l’ampliació de la nova àrea del Club de Mar


El Palma International Boat Show supera per primera vegada els tres-cents expositors gràcies a l’ampliació de la nova àrea situada en el Club de Mar. Així, enguany la fira compta amb 304 empreses participants que mostraran les últimes novetats en embarcacions, equipament i serveis del sector nàutic. El certamen, organitzat per l’Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears (ADRBalears) de la Conselleria d’Empresa, Ocupació i Energia i BYBA (Balearic Yacht Brokers Association), tindrà lloc del 30 d’abril al 3 de maig a Palma.

Aquest matí, el conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, Alejandro Sáenz de San Pedro, ha presentat la nova edició de la fira en el recinte del Moll Vell, acompanyat pel president de l’Autoritat Portuària de Balears, Javier Sanz; el director general d’Indústria i Polígons Industrials, Alfons Gómez; el president del Balearic Marine Cluster, Guillermo García; el gerent del Club de Mar, José Luis Arrom; la gerent d’ADR Balears, Silvia Delgado, i Arne Ploch de BYBA.

La gran novetat d’aquesta edició és el Superyacht New Build Hub, la nova zona d’exposició situada en el Club de Mar destinada a la participació d’embarcacions de gran eslora construïdes per drassanes úniques (one-off), que construeixen per encàrrec, sense models seriats. Aquest primer any, l’àrea comptarà amb una desena de velers de més de 40 metres d’eslora. A més, hi haurà exposició en terra, amb onze expositors entre els quals es troben drassanes, empreses de serveis i equipament per a aquesta categoria de iots de luxe (empreses de manteniment i reparació, enginyeries navals, disseny naval, etc.).

El conseller ha assegurat que «aquesta ampliació convertirà la fira en el referent mundial, ja que comptarà amb la major exposició del món de velers de gran eslora». A més, ha destacat que la mesura respon a «una reivindicació històrica de la indústria, que tindrà una oportunitat de contactar amb noves drassanes i oferir-los les seves instal·lacions i serveis».

Les dues àrees d’exposició (la del Moll Vell i la del Club de Mar) es comunicaran per mar a través de llançadores que uniran les dues zones en una travessia d’uns cinc minuts. Els visitants del Palma International Boat Show podran visitar les dues zones amb una mateixa entrada, la qual cosa farà que la visita a la fira sigui molt més atractiva.

A més de la nova zona, la fira comptarà amb el ja tradicional recinte del Moll Vell, que es convertirà de nou en el referent de la indústria perquè serà l’escenari de presentacions d’embarcacions i productes a escala mundial. El Palma International Boat Show, que inaugura la temporada nàutica, comptarà amb uns 250 vaixells a la mar, als quals s’han de sumar els exposats en terra. En total, la xifra ronda les 600 embarcacions.

El Palma International Boat Show inclou el Palma Superyacht Village, una àrea especialment dedicada a iots de més de 24 metres disponibles per a la venda o el xàrter. Aquesta secció del PIBS està organitzada per BYBA (Balearic Yachting Brokerage Association).

Durant la roda de premsa del PIBS, el president del Balearic Marine Cluster ha presentat la segona edició del Balearic Superyacht Fòrum. Amb el patrocini d’ADRBalears, el fòrum internacional de superades a les Balears se celebrarà els dies 29 i 30 d’abril, coincidint amb la fira. Reunirà al voltant de 300 professionals, experts i aficionats dels grans iots en un esdeveniment, en el qual es discutiran els principals aspectes que determinaran el futur del sector.

El sector nàutic és considerat estratègic per a l’economia de les Balears. Segons dades del Balearic Marine Cluster, actualment el sector nàutic balear compta amb 879 empreses dedicades exclusivament a nàutica d’esbarjo, que generen una facturació de 1.106 milions d’euros. A més, el sector és responsable de 5.145 llocs de treball.

També cal destacar que la passada edició del Palma International Boat Show va tenir un impacte econòmic de 20,1 milions d’euros, segons un estudi fet per la Direcció General d’Economia i Estadística, que també destacava que la fira nàutica millora el turisme en un mes de temporada baixa, afavoreix la desestacionalització i augmenta el flux de turistes nacionals i internacionals, per la qual cosa impulsa els ingressos dels establiments hotelers, els restaurants, el transport i els comerços.

, , ,