La Fundació Amadip Esment rep el Premi QIA a la innovació educativa amb la de formació dual adaptada d’Esment Escola Professional


La formació dual adaptada d’Esment Escola Professional de la Fundació Amadip Esment ha rebut aquest matí el guardó a millor innovació educativa en els Premis Quality Innovation Award (QIA) a la seu del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) a Madrid. El conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, Alejandro Sáenz de San Pedro, ha estat l’encarregat de fer entrega del premi a la directora de l’Àrea d’Inserció Sociolaboral d’Esment, Fina Pons, i a la directora d’Esment Escola Professional, M. José Mora, amb la presència de la gerent de l’Agència de Desenvolupament Regional de Balears (ADR), Silvia Delgado. La innovació guardonada competirà als Premis QIA internacionals el pròxim 2025 que impulsen els projectes amb la finalitat de compartir experiències i donar projecció als millors per incrementar la competitivitat dels països participants. L’Associació de Centres Promotors de l’Excel·lència (Centros CEX) són els responsables dels Premis QIA a nivell nacional, i compten amb l’ADR Balears com a entitat organitzadora a nivell autonòmic.

Esment Escola Professional va sorgir el 2015 per afavorir la inserció laboral de persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament, així com de joves que inicien el seu camí laboral per donar oportunitat a les persones més vulnerables. L’ús d’itineraris formatius flexibles, adaptats a les necessitats de cada persona, permeten crear aliances amb empreses que cerquen millorar la seva competitivitat i responsabilitat social per poder respondre a les necessitats reals del mercat laboral.

El projecte per al qual han estat premiats és la creació de la primera Formació Dual Adaptada per a persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament a Europa. D’aquesta manera, ofereixen un itinerari adaptat a la seva formació, orientació i ocupació basada en entorns laborals i empresarials amb contractes d’aprenentatge. Això permet que més del 80% del seu alumnat aconsegueixi ocupació en finalitzar la seva formació. Actualment, s’ha convertit en un model referent a nivell nacional i europeu en haver-se implantat en altres territoris del nostre país, així com en centres d’Itàlia, Luxemburg, Finlàndia i Romania. Des de la seva obertura més de 1.000 persones s’han format en el model de Formació Dual Adaptada i només en aquest últim any, gràcies a l’augment de places, l’han fet un total de 300 alumnes.

, , , ,