El Govern i una delegació de l’Asociación Nacional de Centros Promotores de la Excelencia (CEX) han visitat avui la dessaladora de Palma com a exemple de bona pràctica empresarial en l’àmbit de la sostenibilitat. S’ha de destacar que els centres CEX varen atorgar l’any 2020 un guardó a l’empresa Suez Idam Badia de Palma que opera la planta dessaladora per la integració dels objectius de desenvolupament sostenible en l’organització. És gràcies a aquest reconeixement que s’ha organitzat una visita amb els representants del CEX que han vingut a Palma per a la celebració dels premis anuals que tindran lloc demà al Caixaforum, i que estan organitzats per l’Agència de Desenvolupament Regional de les Illes Balears (ADRBalears), sòcia fundadora de l’organització.
El conseller de la Mar i del Cicle de l’Aigua, Juan Manuel Lafuente, ha recordat que s’ha posat en marxa la modernització de la dessaladora, la qual cosa suposarà una inversió de gairebé 59 milions d’euros i que permetrà «mantenir la capacitat de producció actual, reduir el consum energètic i millorar la qualitat de l’aigua tractada». Per la seva banda, el conseller d’Empresa, Autònoms i Energia, Alejandro Sáenz de San Pedro, ha destacat l’excel·lència de les empreses de Balears com Suez Idam Badia de Palma, que va ser exemple de bones pràctiques empresarials i ha recordat que «Palma tornarà a ser escenari demà del lliurament dels Premis CEX de bones pràctiques empresarials, que es dediquen enguany al relleu en les organitzacions, temàtica proposada per l’ADRBalears i que constata la feina que duem a terme per evitar el tancament d’empreses en funcionament amb programes com “Ibrelleu”». També han participat en la visita el director general de Recursos Hídrics, Joan Calafat, i la gerent de l’ADRBalears, Silvia Delgado.
La dessaladora és una infraestructura clau per al proveïment d’aigua a Mallorca, que va entrar en funcionament l’estiu de 1999 i la producció de la qual està orientada a garantir el proveïment urbà dels municipis de Palma, Calvià i Andratx, principalment. La planta, amb una capacitat actual de producció propera als 42.000 m³ diaris a causa de les limitacions del seu estat actual, s’actualitzarà completament per assolir els 63.000 m³/dia nominals. La seva modernització reforçarà la garantia de subministrament i augmentarà la disponibilitat i la resiliència del sistema, la qual cosa assegurarà el proveïment actual i permetrà afrontar noves necessitats en un futur pròxim.
